Comercianții și magazinele online au noi obligații privind informarea corectă a consumatorilor cu privire la soluționarea reclamațiilor prin sistemul Soluționarea Alternativă a Litigiilor(SAL) .
Prin Ordinul nr. 449 al ANPC se instituie obligații pentru comercianții care desfășoară activitate prin magazine fizice cât și on-line. Verificarea implementării acestor obligații va începe cu data de 04 Septembrie, până la această dată nefiind posibilă aplicarea unor amenzi.
OBLIGAȚII PENTRU COMERCIANȚII CARE DESFĂȘOARĂ ACTIVITATE ÎN MAGAZINE FIZICE.
Comercianții vor fi obligați să afișeze placheta ce conține informarea privind Soluționarea Alternativă a Litigiilor(SAL) în câmpul vizual al consumatorului, la loc vizibil, lângă casa de marcat ori lângă orarul de funcționare, în spațiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion.
Placheta va avea următorul format :
Placheta poate fi descărcată de aici:
OBLIGAȚII PENTRU COMERCIANȚII CARE DESFĂȘOARĂ ACTIVITATE PRIN MAGAZINE ON-LINE.
Comercianții care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi online și/sau publicitate la produse și/sau servicii, la servicii turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce – comerț electronic, sunt obligați să afișeze pe prima pagină a site-ului – home page, pe bara de meniu a paginii următoarele pictograme :
- Pictograma pentru Soluționarea online a litigiilor(SOL) cu link către https://ec.europa.eu/consumers/odr
- Pictograma pentru Soluționarea Alternativă a Litigiilor(SAL) cu link către https://anpc.ro/ce-este-sal/
Pictogramele pot fi descărcate de pe site-ul ANCP sau de aici:
Acest articol nu reprezintă consultanță juridică și nu atrage răspunderea autorului.